Nie jest to przypadek odosobniony, bowiem katalogi polskich niskonakładowych wydawców fonograficznych od lat obfitują w podobnie wydane produkcje. „Szczaw” Liliany to własnoręcznie wykonana okładka (digipack) z szarej tektury, pomalowana (jeszcze pachnie!) w fioletowo-zielone, niby od niechcenia paski z ręcznie wpisanymi danymi. W środku znajdziemy już drukowaną, rozkładaną mini książeczkę z tekstami i zdjęciami tworzącą (biorąc pod uwagę kierunek studiów Ady) filmowe kadry. Grzbiet przewiązano sznurkiem, a może kawałkiem włosów? Lili Liliana oprócz tego, że oczywiście śpiewa (po polsku!), gra na gitarze, perkusji, pianinie, dzwonkach i innych bliżej nie określonych instrumentach, a także odpowiada za produkcję albumu, który został zarejestrowany w domowym studiu.
„Szczaw” zawiera 12 utworów utrzymanych w minimalistycznym stylu, pozornie delikatnych, a jednak nie mogących – wbrew pozorom – rozpaść się, z minuty na minutę podnosząc nastrój. Redundancja, Zasypianie, M., to tylko kilka ciekawych rozwiązań które usłyszymy na płycie obfitującej (traktując temat zwięźle) w zaskakujące aranżacje. Dawno nie słyszałem tak ciekawego 100 procentowego „zrób to sam” projektu z elbląskiego podwórka, który chociażby fanom Sarah Jaffe, Lotte Kestner czy Marie Fisker powinien przypaść do gustu. Wydawnictwo jak przystało na niezależną tradycję jest oczywiście mocno limitowane i dostępne tylko na koncertach. Polecam!
Płyta do odsłuchu:
www.youtube.com i lili-liliana.bandcamp.com
KB, www.muzycznyelblag.pl, 30.09.2015, ©
Solowy projekt założony w 2015 roku przez Pawła „Lutzy” Poźniaka – śpiew, gitara, klawisze, komputer. W 2015 r. wystąpił podczas „Śniadania na trawie” na terenie Centrum Sztuki Galeria EL z akompaniamentem Macieja „Very” Olewniczaka – klawisze i Wiktora Piskorza – perkusja. Podczas koncertu zaprezentowali utwory: „Melayna” (Worm), „Tór de franz” (Melayna), „Snitch” i „Koty”. W październiku 2017 r. Loopcyfer wystąpił na Halloween Party po wernisażu Janusza „Gore77” Kozaka w klubie Mjazzga. Na swoim koncie ma także zarejestrowany własnym sumptem wideoklip do piosenki „Ekrany” opublikowany w serwisie YouTube.
czytaj więcejWychodzi na to, że nową dekadę XXI w. warto umuzykalnić sobie nowym albumem gdyńskiego Kiev Office. Nadmorscy rzemieślnicy gitarowych dźwięków zabierają nas w podróż zmienną jak notowania na giełdzie. Ten zespół chyba nigdy nie zaniżył poprzeczki. Nigdy nie nudziłem się słuchając ich płyt. Różnorodność, nostalgia, hałas, przestrzeń, udana produkcja... Oni zawsze wiedzieli jak podnosić na duchu. Z worka nieszablonowych rozwiązań brzmieniowych nawiązujących do klasyków gatunków... Co za wyświechtana formułka! Ten (kolejny) album jest zwyczajnie udany!
czytaj więcejTym razem będzie o muzyce, sukcesach przeciekających przez palce, mediach, a także o obrazach i... „sejmowych ogórach”. Panie i panowie: Jarosław „Jogurt”/„Yoga” Polański pierwszy elbląski raper/traper na kiszonym kwasie!
czytaj więcejDzisiaj o godz. 18 usłyszycie o „Elbląskiej Encyklopedii Muzycznej” w audycji Raport Literacki emitowanej w akademickim Radiu MORS (Mega Otwarte Radio Studenckie) Uniwersytetu Gdańskiego. Wywiad z autorem książki przeprowadzi Jakub Ruźniak. Zapraszamy do słuchania przez sieć! Wyemitowano nagrania: Pies – „Kot” (TERAZ MY, Reszta Może Poczekać 2) oraz The Lollipops – „Long Way Home” (Muzyczna Warmia i Mazury).
czytaj więcej10 stycznia w audycji Kamila Wicika w Radiu Gdańsk 103,7 MHz zaprezentowano tym razem papierową wersję „Elbląskiej Encyklopedii Muzycznej”. Oprócz przedstawienia genezy książki i jej aktualizacji, poruszono tradycyjnie temat powiązań elbląskiej sceny muzycznej z trójmiejską. Zostaną także wyemitowane nagrania elbląskich i (ex-elbląsko-gdańskich) zespołów m.in. grupy Fumez z utworem „Trzewia”. Szczegóły emisji audycji niebawem. Nasłuchujcie Radia Gdańsk!
czytaj więcej