Industrialne sekundy na wstępie utworu „The Shipyard” mogą zmylić. Grupa uderza nas niczym młot między oczy, serwując klimat rodem z dorobku Marilyn Manson w najlepszym okresie. Czyli przesterowany krzyczący wokal w refrenie (ta Cobainowska końcówka wrzasku), ostre riffy, ciekawe sample oraz dynamizm perkusyjny. Dobre wejście.
Najlepsze według mnie utwory na płycie to wszystkie w których słyszę pasję. Wspomniany „The Shipyard”, „Free Fall” (coś jak Filter), „Music Is The Only Chance” (Marilyn Manson – za bas i perkusję), „Fire Like Desire”. W „Między kobietą a mężczyzną” podoba mi się akcentowanie, pauzowanie frazy gitarowej dającej efekt tzw. kopa. Ciekawie schowana ściana dźwięku. Na pierwszym planie czysty wokal Jurewicza, trochę drażni mnie w tym przypadku polskim tekstem. Słychać tutaj echa Cool Kids Of Death (gdy krzyczy „w dialogu”). Debiutancką płytę wieńczy utwór „Free Of Drugs”, śpiewany po polsku tekst wraz z dźwiękami nastraja swoim pesymizmem, jest wspaniale impresjonistyczny, uwielbiam go.
Słuchając tej płyty mam masę skojarzeń. Czyli raczej dobrze. Grupa miesza, jest rytmicznie, nastrojowo, delikatnie i szorstko. Wybaczcie moje ciągłe porównywania do innych wykonawców (powinni być znani osłuchanym) ale na ich przykładach można w prosty sposób ukazać o co Shipyard’om chodzi lecz tak naprawdę nic nie jest pewne. Słuchacz decyduje sam. Nowa płyta ma ukazać się niebawem, a zapowiadający ją singiel „Teleportacja”/„Święto Strachów” daje do myślenia. Tylko błagam! Rozwińcie chociażby specjalnie dla mnie klimat aranżacyjny „Święta Strachów” z naciskiem na większy udział Kliś i Miądowicz.
Krzysztof Bidziński, www.muzycznyelblag.pl, 30.07.2013
W najnowszym wydaniu czasopisma Metal Hammer (09.2024) przeczytacie m.in. najnowszą recenzję książki Elbląska Encyklopedia Muzyczna autorstwa Macieja Krzywińskiego (Metal Hammer). Czasopismo do nabycia w salonach prasowych i w Internecie.
czytaj więcejKonferencja „Tożsamość miasta. Elbląg 1954-2024”, odbyła się 16 listopada w Sali A/01 Ratusza Staromiejskiego z okazji 70-lecia Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Elblągu. Podczas konferencji m.in. Krzysztof Bidziński wygłosił w zarysie historię elbląskiej fonografii na przykładzie pocztówek dźwiękowych, kaset magnetofonowych, płyt winylowych i kompaktowych wydanych przez elbląskie zespoły w profesjonalnych firmach fonograficznych.
czytaj więcej24 października 2024 r. ukazała się składanka Metal Elbląg Compilation z 13 elbląskimi zespołami z różnych odmian metalu wydana przez Elbląskie Archiwum Muzyczne. Na płycie kompaktowej (CD) usłyszymy: Christ's Flesh, Immemorial, Trauma, Aeonian, Chemia, Dar Semai, Thanatos, Lafayn, Demise, Ultrax, Enter Chaos, Neandertal, Mistrust. Kompilacja została wydana w limitowanym nakładzie. Szczegóły o wydawnictwie: redakcja@muzycznyelblag.pl lub Muzyczny Elbląg (Facebook) / Elbląska Encyklopedia Muzyczna (Facebook). Zapraszamy do kontaktu!
czytaj więcejW sierpniu 2018 r. ukazało się tym razem w wersji papierowej, piąte wydanie „Elbląskiej Encyklopedii Muzycznej” Krzysztofa Bidzińskiego, opublikowane przez Elbląskie Archiwum Muzyczne. Publikacja na 428 stronach zawiera zaktualizowane dane z poprzednich opracowań (dzieje od XIII do XXI wieku, Elbing/Elbląg), nowe hasła z okresu: grudzień 2017 – lipiec 2018 oraz czarno-białe zdjęcia. Książka ukazała się dzięki Stypendium Kulturalnemu Miasta Elbląg oraz sfinansowaniu przez grupę czytelników (Honorowi Wydawcy) i autora. Polecamy!
czytaj więcejPaństwowe Przedsiębiorstwo Eksportu Wewnętrznego „Pewex” założono w 1972 r. w Warszawie z przekształcenia sklepów dewizowych banku PKO. W sieci sklepów „Pewex” dostępne były towary krajowe i importowane, których sprzedaż odbywała się za dewizy, czyli waluty wymienialne oraz bony towarowe PKO S.A. W Elblągu oddziały Przedsiębiorstwa Eksportu Wewnętrznego „Pewex” mieściły się m.in. przy ul. Armii Czerwonej i Związku Jaszczurczego.
czytaj więcej