Projekt muzyczny powstały pierwotnie jako udźwiękowienie tekstów literackich. Dźwięki wygenerowane są poprzez operowanie muzycznymi pluginami z programów edytowania i optymalizacji dźwięku oraz zewnętrznych syntezatorów i instrumentów elektro-akustycznych. Wcześniejsze produkcje nie zawdzięczają swojej ostatecznej postaci wyłącznie technologii komputerowej. Muzyka jest propozycją ścieżki dźwiękowej do produkcji filmowej, teatralnej. Koncertował m.in. w Krakowskiej Piwnicy Artystyczno-Muzycznej „Faust” oraz podczas festiwalu Przestrzenie Dźwięku Wirydarz/Viridage w Centrum Sztuki Galeria EL. Na swoim koncie ma wydawnictwa płytowe wydane m.in. własnym sumptem. W 2002 r. gościł na kompilacji City Songs vol. 7 (Requiem Records). Przy remiksach (utworów Plankton) współpracował m.in. z muzykami i grupami: Marcin Skaba, Mark Xavier Marchoff (Different State), Maciej Werk (Hedone), DeeJay Delta, Future Proof (Baton, Dom Snów), Katarzyna Paluch, Piotr Krupski, Michał Mentel, Moan, Palsecam, Kimberly Austin, Robi, Rosegarden, Helter Skelter, Bel Polipo, Hyoscyamus Niger, Adrian Anioł, Nejmano Project, Licho, Lampa, Dachau, Circus Twist, Worm.
Fragmenty recenzji:
„Plankton zaskoczył mnie swoją twórczością. Od razu widać, że mamy do czynienia z twórcą, który jest świadom tego jaką muzykę tworzy. To nie jakaś próba, lecz materiał intrygujący i pochłaniający. 8 utworów krąży bezustannie wokół stylistyki ambientu, ocierając się o dźwiękowy eksperyment. Ciekawy jest utwór 2 – „Beri-Beri”, którego materiałem wyjściowym jest tylko głos ludzki. Podobnie jest w nagraniu numer 3, opartym o odgłosy lejącej się wody. „10 °C/50 °F”, to 7 zimnych, mrocznych, dźwiękowych pejzaży wpadających w nieco schizofreniczną atmosferę, mogących się spodobać miłośnikom mrocznej, ambientowej stylistyki” – Tomasz Właziński, www.alternativepop.pl, 2004.
„Odgłosy fabryki, głosy, szmery, szepty – ta swoista muzyka konkretna, łączy się z muzyką elektroniczną, plamami brzmieniowymi z syntezatora, a nawet mocniejszym beatem (jak w Theatre is closed) i tym samym plasuje się gdzieś między Stockhausenem, Schultzem, Reichem i twórczością artystów wytwórni Warp. Słychać, że nie ma tu działania przypadkowości, bezsensownego łączenia brzmień. Nawet jeśli jest to maszynowy zgrzyt, ma on swoje miejsce, które nie może być zajęte przez nic innego. (...) „Underground? Software & Hardware!” nadaje się do dzielenia tej muzyki wyłącznie z nocą. Dla każdego, kto czerpie przyjemność z ambientu, ceni mocno surowe brzmienie Aphex Twina, ilustracyjność Biosphere i przygody z elektroniką jest to płyta jak najbardziej odpowiednia” – Katarzyna Paluch, www.trip-hop.info, 2005.
„(...) Elbląski Plankton mocno kombinuje, by znaleźć swoją małą niszę w świecie dziwnych dźwięków. Chris wykorzystuje na „Underground?...” różne spreparowane na komputerze, bądź zdobyte z jemu znanych źródeł sample i na tej bazie poczyna improwizować. Dołożone tu i ówdzie głosy (np. żeński i kojarzący mi się z tym co wyczynia eLL w Sui Generis Umbra w „Nothing At All” i „Uno Lo Se”) oraz brzdąkająca gitara mają być tymi detalami, które nieco ożywiają syntetyczne tworzywo. Plankton próbuje podążać w różne strony, ale nie zapominając przy tym o szukaniu własnej tożsamości i rozpoznawalności tworzonych przez siebie dźwięków” – Diovis, Mroczna Strefa, Serwis muzyki metalowej i ekstremalnej, 2005.
„Oszczędne sekwencje mieszają się z gęstymi teksturami, przesyconymi industrialnymi jak i klasycznymi, często wibrującymi i zawodzącymi dźwiękami. Narastają syczące, niezrozumiałe szepty i chichoty by za chwilę przejść w przeszywające pady (…). Dark ambient z najwyższej półki. Dla fanów Steve Roacha jak i inspirowanych twórczością Steve Reicha” – Dark Hunter, Chirurgia dźwięku, Plankton, Underground? Software & Hardware! Pullz, nr 6, 03/2006.
Więcej informacji w najnowszym wydaniu książki „Elbląska Encyklopedia Muzyczna”. Zamówienia: redakcja@muzycznyelblag.pl lub muzycznyelblag@tlen.pl. Polecamy!