Michała Miegonia z The Shipyard udało mi się – pomimo nieustających prac w studiu i ciągłych prób, dorwać w limbusie cyfrowych zawirowań i zadać kilka kłopotliwych pytań w związku z elbląskim koncertem. Sprawdźcie dlaczego lubi do nas wracać.
Krzysztof Bidziński: W Elblągu gościłeś (w różnych składach) już kilka razy. Jakieś pozytywne wrażenia artystyczne wywiozłeś z tego miasta?
Michał „Goran” Miegoń (The Shipyard): W Elblągu grałem kilkukrotnie, jest to dla mnie zawsze bardzo gościnne miejsce, choć szczególnym doświadczeniem był występ w Galerii EL w 2011 roku, wraz z Karol Schwarz All Stars. Przestrzenie kościelne, nastrój i akustyka miejsca sprzyjały przenosinom mentalnym gdzieś w absolutne przestworza, z których jakoś niepostrzeżenie zlecieliśmy do hotelu Arbiter.
KB: Co zaprezentujecie jako The Shipyard 31 sierpnia w klubie Mjazzga? Niepublikowane utwory czy odegracie klasyczny set ?
„Goran”: Obecnie kończymy trasę koncertową promującą nasz debiutancki album "We Will Sea" – jako że z tym materiałem dopiero teraz trafiamy w Elbląski rewir to zaprezentujemy na żywo cały album z bonusami. Jakie to będą bonusy? ekskluzywne, jak te na japońskich limitowanych wydaniach CD. Po nowym roku mamy nadzieję że rychło przyjedziemy już z naszym drugim wydawnictwem. W jednym i drugim przypadku gwarantujemy hardą stoczniową moc. Elbląg to miasto portowe - jesteśmy pewni że docenicie tą moc : )
KB: Grasz w wielu składach. Z którym tak szczerze utożsamiasz się twórczo? Ciągłe zmiany... Szukasz swojego miejsca? Czy brak rąk do gry w Trójmieście powoduje budowanie tylu grup lub kipicie od pomysłów stąd „co rok” nowy skład?
„Goran”: Uważam że jest zbyt wiele ciekawych dźwięków do zagrania by ograniczać się do jednej konkretnej rzeczy. Trójmiasto charakteryzuje się dużym przepływem energii międzyludzkiej, stąd mnogość składów, projektów, zespołów. Mam to szczęście że z wszystkimi grupami w których obecnie gram utożsamiam się twórczo : ) Oprócz drugiego albumu The Shipyard kontynuuje pracę nad kilkoma świeżymi projektami, tworzy się nowy materiał Karol Schwarz All Stars i Khad!Affi, mam nadzieję że do końca roku ruszą działania związane z kolejnym albumem Kiev Office.
KB: Moje porównanie Waszego utworu „Downtown” do Smashing Pumpkins jest trafne czy bezpodstawne?
„Goran”: Przejeżdżając przez przedmieścia (downtown) danego miasta słychać gwar, szczekanie psów oraz rożne odgłosy z włączonych odbiorników, telewizorów czy sprzętu grającego. Gdzieś słychać strzępy melodii Smashing Pumpkins, gdzieś śpiewa Joe Cocker, gdzie indziej Krzysztof Krawczyk. W naszych utworach przejeżdża się bardziej przez rockowe oblicze przedmieść, więc jeśli słychać z daleka Smashing Pumpkins to jesteśmy we właściwej części muzycznego miasta.
KB: Kilka słów do elbląskiej publiczności...
„Goran”: Zapraszam 31.08 do Mjazzgi - warto przekonać się że Stoczniowy Rock to niekoniecznie szanty : )
KB: Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam udanego występu!
Wywiad przeprowadzony 17-18.08.2013 ©
W najnowszym numerze czasopisma Metal Hammer (404/2025), przeczytacie recenzję Metal Elbląg Compilation zawierającą nagrania grup: Christ's Flesh, Immemorial, Trauma, Aeonian, Chemia, Dar Semai, Thanatos, Lafayn, Demise, Ultrax, Enter Chaos, Neandertal, Mistrust. Pismo do zdobycia w salonach prasowych oraz w sieci. Polecamy!
czytaj więcejW najnowszym e-magazynie JazzPRESS 1-2/2025 znajdziecie recenzję Piotra Zdunka o książce „Elbląska Encyklopedia Muzyczna”. W numerze przeczytacie m.in. także wywiady z Przemysławem Dyakowskim, Pauliną Owczarek i Martą Goluch. Wspomienie: Quincy Jones, Roy Haynes, Lou Donaldson oraz recenzje płyt: Pata Methenya, Michała Urbaniaka, Moniki Borzym czy Ross Bellenoit. Polecamy!
czytaj więcejPo 30 latach od wydania na kasecie magnetofonowej składanki „Teraz My, Reszta Może Poczekać, Elbląg '94”, w grudniu 2024 r. ukazała się jej reedycja na płycie kompaktowej! Oprócz nagrań grup: Quiet, Labirynt, Laputita, Bigriss, Epic, Neandertal, Sun In The Glass, Kaptur Mnicha, Funk Jello, Trauma na kompilacji usłyszycie także wywiady z inicjatorami i wydawcami składanek Edwardem Mołodziejko, Markiem Nowosadem i Krzysztofem Bidzińskim, którzy opowiedzieli m.in. o historii powstania kompilacji z 1994 i 2009 r. Nakład wydawnictwa jest limitowany. Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu!
czytaj więcej24 października 2024 r. ukazała się składanka Metal Elbląg Compilation z 13 elbląskimi zespołami z różnych odmian metalu wydana przez Elbląskie Archiwum Muzyczne. Na płycie kompaktowej (CD) usłyszymy: Christ's Flesh, Immemorial, Trauma, Aeonian, Chemia, Dar Semai, Thanatos, Lafayn, Demise, Ultrax, Enter Chaos, Neandertal, Mistrust. Kompilacja została wydana w limitowanym nakładzie. Szczegóły o wydawnictwie: redakcja@muzycznyelblag.pl lub Muzyczny Elbląg (Facebook) / Elbląska Encyklopedia Muzyczna (Facebook). Zapraszamy do kontaktu!
czytaj więcejW sierpniu 2018 r. ukazało się tym razem w wersji papierowej, piąte wydanie „Elbląskiej Encyklopedii Muzycznej” Krzysztofa Bidzińskiego, opublikowane przez Elbląskie Archiwum Muzyczne. Publikacja na 428 stronach zawiera zaktualizowane dane z poprzednich opracowań (dzieje od XIII do XXI wieku, Elbing/Elbląg), nowe hasła z okresu: grudzień 2017 – lipiec 2018 oraz czarno-białe zdjęcia. Książka ukazała się dzięki Stypendium Kulturalnemu Miasta Elbląg oraz sfinansowaniu przez grupę czytelników (Honorowi Wydawcy) i autora. Polecamy!
czytaj więcej